Trecom Network Operations Center
Trecom NOC to zespół specjalistów monitorujących Twoją infrastrukturę IT/OT w trybie 24/7.
- Analiza dostępności i wydajności komponentów pozwalają nam proaktywnie reagować na zagrożenia, zanim przerodzą się w poważną awarię.
- Nasi specjaliści mogą pojawić się w Twojej lokalizacji do 4 godzin od zdarzenia, a wsparcie zdalne dostępne jest natychmiast.
Kluczowe obszary działania NOC
Monitoring infrastruktury
Monitorujemy, wykrywamy i przetwarzamy zdarzenia oraz awarie związane z sieciami klientów i infrastrukturą IT/OT w celu określenia odpowiednich działań umożliwiających poprawę wydajności i działania infrastruktury.
Wsparcie w zarządzaniu
NOC zapewnia aktualizację infrastruktury i powiązanych elementów oraz wsparcie w naprawie źle zabezpieczonych punktów. NOC diagnozuje główną przyczynę problemu czy awarii i rekomenduje zmiany.
Wsparcie on-site
NOC zapewnia natychmiastową reakcję i wsparcie na miejscu (on-site). Sześć biur zlokalizowanych na terenie Polski pozwala na dotarcie do klientów w ciągu 4 godzin.
Jak działa NOC?
1/6
Zbieranie oraz analiza danych z kluczowych elementów infrastruktury
Obszar monitoringu i analizy:
- Infrastruktura DC (w tym parametry środowiskowe)
- Infrastruktura OT
- Infrastruktura sieciowa
- Aplikacje biznesowe (IoT/IIoT)
- Środowisko VoIP
- Środowisko wirtualne i chmurowe
- Systemy i bazy danych
2/6
Kluczowe usługi
Zakres monitoringu i analizy:
- monitoring wydajności infrastruktury IT
- reakcja na zdarzenia on-site (break and fix)
- back-up danych
- zarządzanie zmianami w infrastrukturze
- doradztwo w zakresie optymalizacji sieci
- pozostałe usługi (np. pełna administracja infrastruktury)
3/6
Trzy linie wsparcia
Nasi specjaliści podzieleni są na trzy linie, zapewniające ciągłe wsparcie i natychmiastową odpowiedź na incident lub awarię:
L1 – pracuje w trybie 24-godzinnym i odpowiada za stały monitoring infrastruktury. L1 rejestruje
incydent w systemie zgłoszeniowym oraz wstępnie diagnozuje problem.
L2 – zespół inżynierów posiadających najwyższe kompetencje potwierdzone certyfikatami. Ta linia odpowiedzialna jest za weryfikację problemu i końcową naprawę usterki.
L3 – zespół doświadczonych architektów i konsultantów. L3 doradza w sprawach rozbudowy architektury, sugeruje optymalizacje, prowadzi wdrożenia.
4/6
Eksperci
Kompetencje:
- monitoring, analiza i reakcja problemy w infrastrukturze prowadzona jest przez czołowych ekspertów na rynku sieciowym
- Trecom NOC korzysta z bazy blisko 120 inżynierów i architektów w Trecom umożliwiając natychmiastową reakcję w przypadku wyzwań na warstwie infrastrukturalnej
5/6
Błyskawiczna reakcja
Czas reakcji:
- Natychmiastowa reakcja zdalna na zdarzenie zarejestrowane w systemie
- Wsparcie ma miejscu (on-site) do 4h od wystąpienia zdarzenia
- Bezpośredni dostęp do doświadczonych inżynierów, którzy rozwiązują nawet najbardziej złożone problemy
6/6
Technologie
Nasze rozwiązanie:
- platforma Trecom NOC została oparta o rozwiązania open-source oraz wspierające narzędzia umożliwiające kompleksowy monitoring infrastruktury
Dlaczego Trecom NOC?
Wysokie oceny klientów –
4,98/5 średnia ocen z 8 miesięcy.
Dotrzymujemy obietnicy –
99,34%* zgłoszeń rozwiązujemy w ramach ustalonego SLA.
Sprawdzone procedury –
obsługujemy 400 incydentów miesięcznie.
Optymalizacja kosztów –
oszczędności do 80% w porównaniu do tworzenia wewnętrznego zespołu NOC.
Wysoka jakość wsparcia –
inżynierowie SOC posiadają certyfikaty branżowe, między innymi: CCNA, CCNP, HCIA WLAN, AZ-104.
Wygodne usługi komplementarne –
doradztwo w wyborze sprzętu, realizacja zakupu, wdrożenie
Podnieść niezawodność infrastruktury oraz ogranicz wydatki na IT z Trecom
Monitoring infrastruktury oraz reakcja na zdarzenia na warstwie infrastrukturalnej
Administracja systemami, sieciami oraz aktualizacjami
Korzyści ze współpracy z Trecom
Ekspertyza Trecom
Eksperci SOC i NOC mają dostęp do ponad 70 partnerów technologicznych oraz blisko 120 inżynierów i architektów w Trecom umożliwiając natychmiastowe konsultacje oraz ciągłą wymianę wiedzy
Posiadamy unikalne na polskim rynku kompetencje wspierające (SOC, TrecomSEC)
Unikalne rozwiązanie
Posiadamy jedną z najbardziej kompleksowych ofert usług zarządzanych na rynku opartą na rozwiązaniach stworzonych pod potrzeby klientów w Polsce
Oferujemy szerokie kompetencje w zarządzaniu incydentami, jak i wspierającymi usługami w zakresie cyberbezpieczeństwa
Integracja z SOC
Nasze usługi pokrywają kluczowe obszary zarządzania bezpieczeństwem i infrastrukturą
Nasz zespół zbiera, analizuje, reaguje i eliminuje zagrożenia oraz zapewnia kompletny monitoring organizacji wraz z rekomendacjami potencjalnych zmian
Skontaktuj się z nami
Chcesz otrzymać oferty naszych rozwiązań lub wersje demonstracyjne?
Chcesz umówić się na konsultacje?
Masz dodatkowe pytania?
Pozostałe rozwiązania
SOC
Technologie z zakresu cyberbezpieczeństwa
Najnowsze publikacje
Dyrektywa NIS 2 – obowiązki firm: zarządzanie ryzykiem, zgłaszanie incydentów
Tomasz Matuła
07.06.2024
Cybersec i AI. Dojrzałość cyberbezpieczeństwa i sztuczna inteligencja
Tomasz Matuła
07.06.2024